Luftfartsdirektøren sier selskapet har brukt for lang tid på å betale tilbake penger for billetter som ble kansellert under streiken i sommer, opplyser NRK.
SAS fikk i starten av august beskjed fra Luftfartstilsynet om at passasjerene måtte få pengene sine tilbake raskt etter alle kanselleringer. Det tydeligvis har ikke SAS gjort og har nå gått bot.
– Vi kaller det en tvangsmulkt, men kall det gjerne en bot. De får en bot på 100.000 kroner, det fikk de brev om på mandag, sier Kobberstad til NRK.
SAS har fått 10 dager på seg til å rette å ikke refundere billetter fort nok. Deretter kan de få en ny om 10 dager.
Pressesjefen sier SAS mangler informasjon i enkelte saker.
– Overordnet har vi som mål å bli ferdige senest til utgangen av desember. Sakene som gjenstår er komplekse og må behandles individuelt, sier Tonje Sund, pressesjef i SAS Norge.