Ferske tall fra analysebyrået NielsenIQ viser at REMA 1000 vokste – og var andelsvinner i 2022. – Vi er kjempefornøyde med at enda flere kunder valgte REMA 1000 i 2022, og dermed gjorde oss til andelsvinner. Vi er kompromissløse på pris, og det er derfor ekstra gledelig at kundene fikk med seg at vi totalt sett er billigst på dagligvarer i landet, sier Pia Mellbye, Salgs- og Markedsdirektør i REMA 1000.
REMA 1000 økte markedsandelene sine til 23,5 prosent i fjor, en økning på 0,6 prosentpoeng fra året før og forsterket dermed posisjonen som landets største dagligvarekjede.
Den positive utviklingen kommer i et år hvor det har vært store svingninger i markedet og REMA 1000 har jobbet hardt for å sikre kundene markedets laveste priser.
Inspirasjon i en tøff konkurranse
Konkurransen i Norsk dagligvare er høy og kampen om å ha de laveste prisene har aldri vært tøffere. Den høye prisveksten i samfunnet påvirker naturlig nok også dagligvarebransjen. REMA 1000 jobber hver dag for at kundene fortsatt finne de laveste prisene hos oss, også etter at leverandørene 1. februar skrudde opp prisene på en rekke matvarer og andre dagligvareprodukter.
– Konkurransen om kundene er hard, men vi har bra fart i REMA 1000 om dagen. Vi ser at flere kunder oftere velger oss, og vi også fortsetter å øke i år. Vi jobber hver dag for at vi alltid skal ha de laveste prisene, akkurat som vi har gjort i over 40 år, og det kommer vi aldri til å slutte med, sier Mellbye.