Gjennom samarbeidet med Kreftforeningen har POWER samlet inn og donert i snitt én million kroner hver jul sammen med kundene.
– Vi har hatt et godt og langsiktig samarbeid over mange år, og det er gledelig å kunne bidra til en så viktig sak, forteller Elizabeth Gill, markedssjef i POWER Norge.
I samarbeid med Kreftforeningen har POWER gjennom flere år solgt julestjerner i alle POWER-varehus. I tillegg har POWER, med drahjelp fra kundene, samlet inn betydelige summer som kan gi norske pasienter mer tid.
– Gjennom hele året donerer vi en krone per solgte bærepose, og i hele desember gir vi 50 kroner for hvert mobilabonnement vi selger. I år har vi samlet inn 250.000 kroner bare i desember, som kommer i tillegg til aktivitetene vi har gjennom året, forteller Gill.
Ber menn snakke om det
POWER har gjennom de siste fem årene deltatt i Krafttak mot kreft-kampanjen, og denne høsten har også TV-skjermene i POWER-butikkene vært dekket med et svært viktig budskap.
– Kreftforeningens nye kampanje «Menn, snakk om det» oppfordrer til mer åpenhet, slik at færre føler seg alene og flere oppsøker hjelp. Vi vet at TV-avdelingene våre fanger oppmerksomheten til mange, og valgte å sende infofilmene på alle skjermer i november, sier Gill.
Markedssjefen forteller at kundene setter pris på samarbeidet, og at svært mange ønsker å bidra.
– Kreftforeningens arbeid handler om å støtte forskning som skal sikre at flere skal få fortsette å feire jul. Det er den desidert viktigste julegaven vi kan bidra til, avslutter hun.