Alina Heggelund (29) fra Jessheim fikk seg en overraskelse da hun plukket ut en melkekartong som var helt annerledes enn de andre Q-melkekartongene.
– Jeg var og handlet på Rema 1000 på Jessheim med mamma, da jeg fikk øye på en kartong som så helt annerledes ut enn de andre, forteller den nysgjerrige og glade finneren av kartongposten fra Q-meieriene.
I sommer har Q-Meieriene nemlig spredd 10 kartongposter i ulike butikker rundt om i hele landet. I kartongen ligger det er brev og hilsen fra Q-sjef Kristine Aasheim som deler ut kr. 1000 til finneren.
– Kult med kartongpost
– Som liten har jeg aldri funnet noen flaskepost eller snublet over noe liknende, så det var derfor ekstra kult å finne kartongposten og få den hyggelige hilsenen fra Q-sjefen, sier Alina.
Da hun åpnet kartongen og fant brevet fra Q-sjefen, fulgte hun med en gang oppfordringen og sendte henne en SMS og bilde av brevet hun fant. Telefonnummeret til Q-sjefen finnes for øvrig på alle Q-melkekartonger.
– Hos oss er forbruker sjefen og gjennom dette ønsker vi å sette fokus på at vi i Q driver med åpen, forbrukerdrevet innovasjon, sier Aasheim som akkurat nå leter etter neste innovasjon på melk. Hun kan melde om at forslagene har strømmet inn.
– Fantastisk engasjement!
For mens du kan jakte på kartongpost, jakter Q-sjefen på den beste melke-idèen. En heldig vinner får idéen lansert OG en premie på hele 10 000 kroner. Aasheim kan melde om at ferien nå er over og hun skal nå sammen med produktutviklerne i Q-Meieriet forsøke å finne den aller beste melkeidéen.
– Vi har fått inn langt over 4000 idéer i juli, så dette viser et helt fantastisk engasjement der ute!, jubler Aasheim som vil slå et slag for åpen, forbrukerstyrt innovasjon.
Hun kan røpe at mange forslag handler om nye smaker, men at flere også ønsker seg melk med flere funksjoner. Noen vil ha noe som er bra både for magen, helsen og energinivået sitt.
Flere kartongposter å finne
– Til de som velger seg Q i melkehyllen gjelder det å bruke øynene ekstra godt når man er i melkehyllen, sier Aasheim som ser frem til å få sms’er fra glade finnere av melkekartong-post.
– Om du ikke skulle vinne 10 000 kr-idéen, vil du uansett tjene på den sms’en, så fortsett å se etter en litt annerledes kartong når du er ute og handler. Det er fortsatt noen igjen der ute!, sier hun lurt.