I juni i år gikk REMA 1000 bort fra de tradisjonelle prisvinduene som har regulert prissetting i norsk dagligvare i mange år. Samtidig kuttet REMA 1000 prisene på 250 varer, som man hadde fått lavere priser inn på.
Når kostnadene fra leverandørene går ned, går kuttet direkte ut til kundene, i form av lavere utsalgspriser. Det har vært REMA 1000s forretningsmodell, som man ikke har viket fra siden man introduserte lavpriskonseptet i Norge, for 45 år siden.
Nå skjer det igjen, og det kommer kunden til gode
Denne uken fikk REMA 1000 beskjed fra leverandører om at prisene på store og viktige kjøttprodukter går ned, fra 1. september. Derfor settes prisen nå ned på over 40 varer innenfor kategorien ferskt kjøtt og kjøttpålegg.
Størrelsen på kuttene vil variere fra 0,6% til 8,6%. Flere av disse er volumprodukter som monner i handlekurven til barnefamilien.