Oppfordrer medlemmene til å bruke kupongene sine før jul. Onsdag fikk medlemmene i Coop nye personlige kuponger til en verdi av 89 millioner kroner.
I tillegg har Coops medlemmer fortsatt ubrukte kuponger for betydelige verdier fra forrige kupongrunde, som utløper først på søndag.
– Det vil si at våre medlemmer akkurat nå har kuponger for mer enn hundre millioner kroner. Medlemmene våre er generelt flinke til å bruke kupongene de får, og akkurat nå ligger det store verdier i ubrukte kuponger, sier Geir Jostein Dyngeseth, direktør for Organisasjon og medlem i Coop Norge.
Skreddersydde kuponger
Medlemmene til Coop får jevnlig skreddersydde rabattkuponger og ekstra kuponger på nyheter og andre produkter som kan være relevante. Kupongene gir i snitt 20 prosent avslag på varer medlemmene kjøper ofte, eller varer Coop mener de vil like. I tillegg får medlemmene jevnlig kuponger som gir et gratisprodukt.
– Våre medlemmer vet at de kan spare mye ved å benytte seg av fordelene som følger med å være medlem i Coop. Vi vet at mange melder seg inn i Coop på grunn av medlemsfordelene. De oppdager at de kan spare store summer på en rekke varer de legger i handlekurven hver uke, sier Dyngeseth.
De mest populære kupongene
Rabattkupongen som er sendt ut flest ganger er Coop brød. Hele 5 millioner brødkuponger har gått ut til medlemmene i år. Kuponger på melk er også blant de mest populære og medlemmene får kuponger på den typen melk de foretrekker.
– Det er også gledelig å se at vi siden begynnelsen av 2021 har mer enn doblet antall frukt og grønt-kuponger ut til medlemmene våre gjennom satsingen på en sunnere handlekurv. Her er målet å hjelpe kundene til å velge gode og sunne alternativer, sier Dyngeseth.