Bilabonnement har i løpet av det siste året blitt en reell utfordrer til både kjøp og leasing av bil. Dette har også Toyota innsett, så denne uken ble abonnementet Kinto Flex lansert.
Norge er det første landet i verden hvor Toyotas bilabonnement Kinto Flex lanseres, skriver bilmerket i en pressemelding.
Et bilabonnement er mer fleksibelt enn leasing, ved at låneavtalen løper fra måned til måned og kan sies opp når som helst.
I tillegg til at du slipper bindingstid, må du heller ikke ut med en høy startleie, som fort beløper seg til 50.000 – 100.000 kroner ved leasing.
Du trenger heller ikke tenke på forsikring, service eller dekkskift, da dette er inkludert i månedsprisen.
Kun drivstoff og bompenger kommer i tillegg. Du får med andre ord et enkelt bilhold med forutsigbare kostnader og stor fleksibilitet.
Annonse:
– Dette er fremtidens måte å ordne sitt transport- og bilbehov på. Glem serviceintervaller, forsikring og dekkskift. Alt er inkludert, sier Per Magne Hansen, daglig leder i Toyota Financial Services, i en uttalelse.
– I tillegg gir tilbudet en helt ny fleksibilitet til brukerne. Skal du flytte, dra på hytta eller har andre ønsker utover det hverdagsbilen gir deg, har du tilgang til en flyttebil, hyttebil eller en sportsbil mot et lite tillegg. Vi har det bredeste spekteret av selvladende hybridbiler på markedet, og du kan velge blant en rekke av våre populære Toyota- og Lexus-modeller, legger han til.
Les også: Bilekspert: – Selg dieselbilen så raskt som mulig, eller kjør den helt ut
Prisen starter på 5000 kroner i måneden
For under en måned siden lanserte Seat Norge sin abonnementstjeneste, kalt Frii.
Tilbudet gikk ut på at du kunne abonnere på elbilen Mii Electric for kun 1990 kroner per måned.
Interessen var imidlertid så stor at tjenesten kort tid etterpå ble stengt for ytterligere bestillinger.
Aktører som Volvo, Bertel O. Steen, Santander Consumer Bank og Sparebank 1 er eksempler på andre som nylig har lansert bilabonnement.
Prisene hos disse ligger på mellom 4000 og 12.000 kroner i måneden, avhengig av hvilken bilmodell du vil ha, hvor langt du skal kjøre og hva abonnementet inkluderer.
Månedsprisen for å abonnere på en Toyota eller Lexus varierer mellom 5000 og 13.500 kroner.
Dimitris Tripospitis, administrerende direktør i Toyota Norge, er svært tilfreds med at Norge er første land som tar i bruk Kinto Flex.
– Norske forbrukere er langt fremme når det gjelder å ta i bruk ny teknologi og mobilitetsløsninger, og vi er trygge på at vi gjennom lanseringen av dette bilabonnementet vil nå nye kundegrupper, sier han i meldingen.
I en pilotfase vil det kun være kunder i Oslo som vil kunne benytte Kinto Flex og antallet biler er begrenset.
PS: Kinto er merkevaren som samler eksisterende og nye mobilitetstjenester fra Toyota/ Lexus. Navnets opprinnelse ligger i ordet «Kintoun», som er japansk for «flying nimbus»; en tjeneste som raskt dukker opp når du trenger den, og uansett hvor du er eller hva klokken er, tar deg dit du vil.
Hold deg oppdatert på privatøkonomiske nyheter – Følg Pengenytt på Facebook
Les også disse sakene på Pengenytt.no:
Vurderer du å lease bil? Her er syv typiske feller
Ford har nå lansert en helelektrisk SUV Mustang med solid rekkevidde
NAF krever mer rettferdige ladepriser